Určitě jste už někdy dostali třeba reklamní propisku, triko nebo třeba klíčenku. Firmy rozdávají svoje vlastní reklamní dárky k různým příležitostem. Dávají zdarma předměty s logem, kontaktem nebo názvem své firmy, protože je to perfektní marketingový nástroj. Tento způsob marketingu je poměrně starý, nicméně stále funguje velmi dobře. Každého potěší, když dostane něco zdarma, a ještě lépe, pokud je to věc, kterou dotyčný může nějak využít. Z pohledu marketingu je daleko lepší dávat věci, které se dají využít, než pouhé reklamní letáky. Na propisku nebo tričko sice napíšete všechno co potřebujete, ale rozhodně zaujmete víc, a kdo bude chtít nebo potřebovat, ten si najde informace o vaší firmě sám.
Jaké dárky zvolit?
Klíčem k úspěchu je darovat předměty, které k něčemu jsou. Je zbytečné dávat lidem dekorace a podobné věci, protože nikdy dotyčného neznáte natolik dobře, abyste mohli s jistotou říct, že tento typ dárku využije. Vsaďte spíše na praktické věci, jako jsou psací potřeby nebo třeba textil. Tyto reklamní předměty se těší největší oblibě, protože oblečení apod. využije každý, i kdyby jen na chalupu.
Jak to funguje?
Je to jednoduché. Aby firma mohla vydělávat peníze, potřebuje zákazníky a klienty. Bez nich brzo zkrachuje. Aby veřejnost o firmě věděla, musí být vidět. K tomu právě slouží marketing. Nástrojů které se dají využít je hodně, ale je potřeba s nimi pracovat opatrně. I tady platí že všeho moc škodí. Je lepší volit méně reklamy, která bude účinnější, než utrácet peníze za hodně druhů reklamy, které v konečném důsledku potencionální zákazníky spíše otráví a odradí od nákupu. Volte takový marketing, který nebude otravný. Z tohoto pohledu jsou opravdu ideální malé dárky, které se hodí jako dárek k objednávce, k výročí, nebo třeba k Vánocům. Uvidíte, že tyto malé drobnost budou mít velký úspěch.