Na to, že se podnikatelům někdy nedaří v jejich kamenných provozovnách, už jsme si zvykli. V prvních letech po sametové revoluci jsme si to sice obvykle nepřipouštěli, ale čas ukázal, jak se věci mají, a proto jsme pochopili, že i takoví podnikatelé mohou být neúspěšní. Třeba když si nevybrali žádaný obor podnikání, působí na nevhodném místě, nemají dost zákazníků a podobně. Pak přišla éra internetového podnikání a přinejmenším mnozí z nás si zase začali myslet, že alespoň v tomto případě nelze bankrotovat. Protože je na internetu potenciálních zákazníků vždycky dost. Ale je tomu tak? Jak se stále většímu počtu našinců ukazuje, ani tady to není bez rizika. A i internetoví podnikatelé tak mají problémů často habaděj.
Když někdo chce, může si sice bez problémů a poměrně levně zřídit třeba svůj internetový obchod, kde publikuje své nabídky, které jsou teoreticky dostupné všem uživatelům internetu na celém světě, a tak by neměla být o zákazníky nouze, jenže právě s nimi problémy jsou. A to ty, že nejsou. A když webu chybí návštěvnost, je to zlé. Pak není s kým obchodovat a od koho dostávat peníze, z nichž se tvoří zisk.
A co se dá s nízkou návštěvností webů dělat? Může se vsadit samozřejmě na vhodnou reklamu, nejlépe tu PPC, která účinkuje nejlépe ze všech reklam. Nebo se dá optimalizovat pro internetové vyhledávače. A když máme možnost vybrat si ze SEO vs PPC? Pak uděláme dobře, když si necháme poradit od odborníků. A nejlepší je, kdy si od nich necháme rovnou svůj web optimalizovat, což nám zajistí větší úspěšnost v internetových vyhledávačích. Protože nikdo z nás není mistrem v oboru SEO optimalizace – jak na to, co přidat, co odebrat a co změnit, to vědí nejlépe právě zaměstnanci specializované firmy. Kteří se nám mohou postarat o to, abychom měli dost zákazníků a slavili se svým internetovým byznysem úspěchy.